poniedziałek, 20 czerwca 2011

Łosoś na tagliatelle z buraków
























Kolejne danie które powstało w wyniku zapotrzebowania na posiłek zawierający niewielką ilość kalorii i na moje oko zawiera ich ok. 250. Jest bardzo proste do wykonania i byłoby też bardzo szybkie gdyby nie czas potrzebny do ugotowania buraków. Chciałem też napisać, że jest bardzo smaczne, ale zdania były w domu podzielone i jego zdecydowanym entuzjastą okazałem się być tylko ja. Nie wszystkim przypadło do gustu połączenie smaku pomarańczy z burakiem, które uważam akurat za wyjątkowo trafione. Mam nadzieję, że ktoś pokusi się o jego wykonanie i podzieli się ze mną swoimi wrażeniami. 
























Przygotowanie:

Buraki ugotować do miękkości i odstawić. W tym czasie przygotować sos. Wycisnąć sok z pomarańczy i zagotować w rondelku, dodać cukier, starte skórki z limonki i pomarańczy, o połowę zredukować i ostudzić. Dodać musztardę, sok z limonki,  posiekaną natkę pietruszki, pieprz i trochę soli. Kiedy sos już jest gotowy a buraki lekko ciepłe możemy przystąpić do smażenia ryby. Łososia solimy, pieprzymy i smażymy z obu stron kilka minut lub po kilka minut w zależności od jego grubości. Pod koniec smażenia obieraczką do warzyw wycinamy z ciepłych jeszcze buraków wstążki i układamy na talerzu. Na wierzch kładziemy rybę i polewamy sosem. Gotowe.

Składniki dla dwóch osób:

2 spore buraki
2 filety z łososia 80-100g lub większe w zależności od „możliwości”
1 pomarańcza
1 limonka
1 łyżeczka cukru
1 łyżka musztardy ziarnistej
1 łyżeczka natki pietruszki
sól, pieprz
oliwa z pestek winogron do smażenia

5 komentarzy:

  1. Sorry, Winnetou, ale ja się jednak nie pokuszę :-D
    Niemniej uznaję wizualne walory potrawy i jej niezaprzeczalne wartości zdrowotne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak to mawiała moja babcia, nie wierz gębie połóż na zębie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. REWELACJA!!
    Nie wiem czy wszystko zrobiłam jak należy (użyłam zwykłej cytryny zamiast limonki) i sos sam w sobie wyszedł raczej nie zjadliwy. Ale w połączeniu z łososiem i burakiem rewelacyjny!!

    OdpowiedzUsuń
  4. przepiekna storna swietne przepisy GRATULUJE!!! :)

    OdpowiedzUsuń