środa, 6 października 2010

Roladki z soli

Brokuł zalegał mi w lodówce już od paru dni i coś trzeba było z nim w końcu zrobić, a że sam w sobie nie wydawał mi się atrakcyjny postanowiłem zapewnić mu towarzystwo. Padło na rybę, bo jakoś ostatnio rzadziej gościła na naszym stole, a poza tym stwierdziłem, że brokuł z rybą chyba się lubią. Pierwsza myśl, łosoś, ale  już następna, znowu łosoś więc ten pomysł odpuściłem i po prostu poszedłem do sklepu, na żywioł, a nóż coś ciekawego się trafi. Na stoisku rybnym od razu zobaczyłem piękne małe bialutkie filety z soli i od razu stało się oczywistym, że trzeba je będzie z czymś zawinąć, po kilka na porcję, idealnie. Pomysł na nadzienie przyszedł natychmiast, kiedy zobaczyłem mrożone małże. Obok nich leżały krewetki, też kupiłem nie będąc jeszcze zdecydowany czego użyję i dopiero w domu pomyślałem dlaczego by nie użyć jednych i drugich. I tak oto powstało to bardzo smaczne wg mojej rodziny danie. 


Przygotowanie:

Zacząłem od przygotowania farszu. W tym celu posiekałem bardzo drobno część małż zostawiając kilka do podania i część krewetek zostawiając garść do sosu. Dodałem do nich startą skórkę z cytryny, natkę pietruszki, tartą bułkę, jajko, przyprawiłem solą i pieprzem i wyrobiłem na masę. Następnie bardzo delikatnie przez folię rozklepałem rybę, trochę posoliłem i nałożyłem na nią cienką warstwę farszu. Zawinąłem w roladki i usmażyłem na patelni. Nie trzeba ich nawet spinać żadnymi patykami, bo kiedy ścisło je zwiniemy i zaczniemy smażyć na końcu zawinięcia ładnie nam się same skleją. Można też piec je w piecu ok. 20 min, ale zależało mi akurat na złotym kolorze więc zrobiłem je na patelni co trwało jakieś 10 min. W trakcie smażenia ryby wrzuciłem brokuł do gotującej wody i przygotowałem sos. Oczywiście na większy apetyt można do tego zestawu podać jeszcze ryż, ale moim zdaniem, lepiej kupić większy brokuł i więcej ryby, skrobiowy wypełniacz wydaje mi się tu zbędny.

Składniki dla dwóch osób:

300 -350 g filetów z soli (najlepiej małych)
100 g mrożonych i sparzonych uprzednio małż
100g mrożonych i sparzonych uprzednio krewetek (mogą być koktajlowe)
starta skórka z 1/2 jednej cytryny
ok. 4 łyżki tartej bułki
½ roztrzepanego jajka
1 brokuł

Sos:

1 łyżka masła
1 łyżka oliwy z oliwek EV
1 ząbek czosnku
1/3 kubka białego wina
 1/3 kubka bulionu rybnego lub wody
garść krewetek
1 łyżka soku z cytryny
1 łyżeczka musztardy Dijon
2 łyżki słodkiej śmietanki
1 łyżka natki pietruszki
Sól, pieprz

Podsmażyć na oliwie czosnek, zalać winem i trochę zredukować. Dodać krewetki, sok z cytryny, masło, śmietankę, musztardę, natkę pietruszki i jeszcze chwilę pogotować. Gotowe.

2 komentarze:

  1. wow, nigdy bym nie wpadła na brokuła z rybą i owocami morza do tego - świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jem oczami :) ciekawe przepisy, piekne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń