czwartek, 19 sierpnia 2010

Żeberka jagnięce


Jagnięcina chodziła już za mną od jakiegoś czasu. Niestety nie jest to w naszym kraju najpopularniejsze i najłatwiej dostępne mięso, a jedynym miejscem w którym można je dostać są działy mięsne w hipermarketach, a i to po dość wygórowanych cenach. Wybrałem się więc do jednego z nich w nadziei na zakup jakiegoś comberka, albo udźca, a tu spotkało mnie rozczarowanie, dostępna była tylko rozlazła karkówka i żeberka. Nie mając więc zbyt dużego wyboru zdecydowałem się na żeberka. Żeby poczuć smak jagnięciny postanowiłem użyć do jej przygotowania jedynie pieprzu i soli i polecam ten sposób każdemu kto chce naprawdę wiedzieć jak smakuje to mięso. Tak więc przepis, składniki i przygotowanie potrawy są wyjątkowo proste. 
Przygotowanie
Zaczynamy od zamarynowania mięsa w oliwie z kilkoma kropelkami cytryny i dwoma ząbkami czosnku. Po kilku godzinach marynowania solimy, pieprzymy mięso, tniemy je na pojedyncze lub podwójne żeberka i obsmażamy na złoto. Następnie wkładamy do piekarnika (220 stopni) na 10 min, po czym zmniejszamy temperaturę do 180 i pieczemy polewając wytopionym tłuszczem przez  15-20 min. Podajemy z pure ziemniaczanym lub warzywnym, sałatą, albo frytkami. Ja akurat do podania użyłem „skromnych” dodatków i zrobiłem to z mini zapiekanką z cukinii, podsmażonymi na oliwie z oliwek kurkami i cebulką dymką oraz  tłuszczykiem pozostałym z pieczenia żeberek. Wszystko oczywiście po to, że by maksymalnie wyciągnąć smak jagnięciny. 
 
Składniki dla dwóch osób: 
600 g żeberek jagnięcych
1 cukinia
50 g kurek
oliwa z oliwek
sól, pieprz 

1 komentarz:

  1. Witaj! Bardzo dobrze, że odezwałeś się w GP, bo dzięki temu trafiłam na Twój piękny blog. Ciekawe przepisy, śliczne zdjęcia, nie mogę nacieszyć oczu.

    Tym bardziej się cieszę, że pokazujesz jagnięcinę, którą bardzo lubię i często ostatnio gotuję.

    Pozdrawiam i mam nadzieję zaglądać tu częściej. :)

    OdpowiedzUsuń