wtorek, 15 czerwca 2010

Kurczak meksykański:


Z uprawianiem meksykańskiej kuchni w Polsce dostrzegam jeden problem, bardzo mały wybór ostrych papryk, a w zasadzie jego brak. Jedyne co jest dostępne to albo standardowa chilli, albo inne marynowane, a świeżych nawet na lekarstwo, więc kiedy zobaczyłem w sklepie świeże zielone jalapeno od razu wiedziałem, że muszę je kupić i przyrządzić jakieś meksykańskie danie. Tak więc z papryczkami w koszyku jeszcze w sklepie pod wpływem tego silnego impulsu zacząłem myśleć co z nimi zrobić. Pomysł jakoś nie przychodził więc zacząłem intuicyjnie wrzucać do koszyka jakieś produkty kojarzące się z kuchnią meksyku; kurczak, fasola, papryka, pomidory. Wracając do domu, jeszcze w samochodzie postanowiłem, że zrobię coś w rodzaju potrawki z kurczaka w meksykańskim stylu.


Przygotowanie:  
 
Zacząłem od wstawienia wody na ryż, bo stwierdziłem, że jako dodatek do mojego dania będzie świetnie pasował. Żeby już później nam się nie plątał napiszę, że trzeba go ugotować, odcedzić, przelać zimną wodą i odstawić i wrócić do niego kiedy przyjdzie odpowiedni moment. Póki co przystępujemy do zrobienia głównego składnika naszego dania czyli potrawki.
Kurczaka wrzucamy na rozgrzaną oliwę, smażymy chwilę, dodajemy cebulę, czosnek, znowu smażymy chwilę, dodajemy papryki, dalej smażymy dodając w trakcie kminek, oregano i cynamon. Następnie dokładamy pomidory z puszki, solimy, pieprzymy i dalej gotujmy jakieś 15 min, po czym dodajemy fasolę i gotujemy następne 5 min. dolewając w razie potrzeby wody lub bulionu. Przed samym końcem gotowania dorzucamy posiekaną kolendrę i przyprawiamy sokiem z lemonki, solą, pieprzem i cukrem do smaku.
Na ryż. Lekko podsmażamy na oliwie czerwoną cebulę, dolewamy do niej chlust białego wina i wywar warzywny. Redukujemy nadmiar płynu, a następnie dodajemy wcześniej ugotowany ryż. Podgrzewamy chwilę i podajemy razem z naszą potrawką.

Składniki dla 2 osób:
200 g wyfiletowanego udźca z kurczaka
½ puszki czerwonej fasoli
kilka papryczek jalapeno świeżej lub ze słoika
jedna średnia czerwona papryka
2-3 ząbki czosnku
1 średnia zwykła cebula
1 średnia czerwona cebula
1filiżanka ryżu długo-ziarnistego
sok z połowy lemonki
½ puszki pomidorów bez skórki
chlust białego wina
½ filiżanki wywaru warzywnego (może być z kostki)
oliwa z oliwek
1 łyżka kminku
1 łyżka oregano
2 łyżki świeżej posikanej kolendry
1 płaska łyżeczka cynamonu
sól, pieprz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz