wtorek, 25 maja 2010

Łosoś na ogórku

Jedzenie ryb to obowiązek każdego kto przywiązuje wagę do zdrowego żywienia i każdego kto dba o własną wagę mierzoną w kilogramach. Mimo iż wybór świeżych ryb jest w naszym kraju niestety dość ograniczony i z morskich, które cenię sobie najbardziej mamy do dyspozycji tak naprawdę dwie; dorsza i łososia, to i tak z tych dwóch gatunków można przyrządzić niezliczoną wprost ilość smacznych, zdrowych i niskokalorycznych dań.
Tym razem padło na łososia, którego po prostu usmażyłem na patelni.

Przygotowanie: 

Filet z łososia zanurzyłem w startych na tarce burakach i zostawiłem na godzinkę. Buraki nie oddadzą wprawdzie żądnego smaku, ale za to nadadzą mu ładny kolor i o to mi chodziło. Po tym czasie, przed wrzuceniem ryby na patelnię pokroiłem ogórka na cienkie paski i przygotowałem sos, który powstał z wymieszania sosu słodko kwaśnego, soku z ogórka pokrojonej w kostkę rzodkiewki i ogórka oraz posiekanej kolendry. Można oczywiście użyć innych warzyw wg uznania, ja akurat miałem w domu rzodkiewkę. Z tak przygotowanym talerzem smażymy rybę po klika minut z każdej strony, w zależności od grubości fileta, kroimy grubą kostkę i układamy na ogórku. Tak naprawdę przygotowanie tego dania zajmuje 10–15 min, pomijając oczywiście marynowanie, które ja zastosowałem w celu uatrakcyjnienia fotografii, a bez którego spokojnie można się obejść.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz